Rød motorsykkel på grusvei

Aktivitet- og interesseforeningens beste venn

Aktivitet- og interesseforeningens beste venn

Norge er aktivitet- og interesseforeningens land. I små og store byer og bygder vokser det frem foreninger med brennende engasjerte medlemmer. I tillegg til medlemmene består foreningen av et styre og en administrasjon. Alle leddene i foreningen er nødt til å kunne kommunisere med hverandre. Ledelsen må blant annet ha mulighet til å sende ut viktig informasjon om samlinger og møter til sine medlemmer.

Lønnsomt med digitale systemer

I dag er Excel-ark og e-postlister mye brukt som kommunikasjonskanal i foreninger. Dette er en løsning som kan fungere bra i liten skala, men som blir stadig mer uoversiktlig og uhåndterlig etter hvert som foreningen vokser og nye medlemmer kommer til. De aller fleste foreninger vil tjene mye på å gå over til et moderne, digitalisert system som tilfredsstiller dagens forventninger til tilgjengelighet og enkel kommunikasjon.

Les mer om hvordan Rubic gjør det enklere for foreninger og arrangører å kommunisere med sine medlemmer her.

Dekker foreningens behov

Rubic er et medlemssystem sammensatt av moduler. I modulene finnes ulike funksjoner som gjør det enklere for et medlem, en leder, administrasjonen og andre som er involvert i foreninger, å holde informasjon oppdatert og kommunisere med foreningens medlemmer. Velg selv hvilke moduler du og din forening har behov for, så hjelper vi deg med å sette sammen et medlemssystem som dekker dine behov – intet mer, intet mindre.

Hvordan kan foreninger bruke Rubic?

Syns du både god kommunikasjon i alle ledd og tilgang på oppdatert informasjon høres genialt ut, men sliter med å se for deg hvordan nettopp din forening kan tjene på å ta i bruk en digital løsning? Vi gir deg et par eksempler på hvordan typiske foreninger kan nyte godt av Rubic.

Foreninger for motorsport

La oss si at du for eksempel driver med motorsport. Da er du kanskje også medlem i en klubb eller et forbund? Det å være med i en aktivitet- eller interesseforening gir mange fordeler for deg som medlem. Kanskje får du rabatterte priser, invitasjoner til arrangementer og medlemskvelder, eller nyttige tips og råd. Men hva er dette verdt hvis informasjonen aldri når deg? Med Rubic kan ledelsen helt enkelt sende ut en sms eller en e-post med all den informasjonen du trenger om arrangementer og fordeler.

Les mer om hvordan BMW MC Klubb Norge har fått mer tid til motorsykkel etter at de begynte å bruke Rubic sitt medlemssystem her.

To personer på ski i fjellet

Skiforeninger og lokale løypelag

Mange tusen barn, unge og voksne i alle aldre går på ski. Uavhengig av om du elsker langrenn, alpint, hopp, telemark eller randonee tilhører du kanskje en forening som organiserer samlinger, arrangementer og konkurranser. I tillegg til at du kanskje verdsetter en av de mange lokale løypeforeningene rundt omkring i landet. Hadde det ikke vært enkelt om du kunne betale medlemskontingent og støtte ditt lokale løypelag på en enkel og oversiktlig måte? Med Rubic kan du det. Du får tilgang til en oversikt over og kan betale alle fakturaer du og din familie har stående.

Prøv Rubic du også!

Hvis du syns dette hørtes ut som en god løsning som kan lette arbeidsmengden og bedre kommunikasjonsflyten i din forening, burde du prøve Rubic. Kontakt oss via kontaktskjemaet nedenfor så hjelper Rune deg med å komme i gang.

Nysgjerrig? Fyll ut skjemaet og prøv Rubic gratis i 30 dager!​

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer