Nårges Skytterforbund velger Rubic

Norges Skytterforbund med sine 35.000 medlemmer valgte Rubic som nytt system

Norges Skytterforbund(NSF) er særforbund for landets 520 skytterklubber. De har valgt Rubic til å skreddersy et system som håndterer over 2.000 konkurranser i året med alt det innebærer av påmelding, ranking og historie, i tillegg til medlemsadministrasjon.

Dette er en stor milepæl for Rubic. Vi har allerede Norsk Selskap for Fotografi, men dette er det første særforbundet innen idrett. Vi skal skreddersy et system etter forbundets omfattende behov. Likevel skiller de seg ikke så mye fra andre særforbund, særlig ikke på det tekniske. Vi ser derfor at dette enkelt kan overføres også til andre store paraplyorganisasjoner, uttaler en meget fornøyd Rune Solholm Bakken, som opprinnelig startet Rubic.

Fem grunner til å velge Rubic medlemssystem

Alt i skyen

Høsten 2019 ble det fra Norges Idrettsforbund satt nye krav til Norges Skytterforbunds administrasjonssystem, da alt skulle flyttes til skybaserte tjenester. Det førte til at de måtte se seg om etter et nytt system.

Rubic er med og utvikler et system som skal få et helt forbund til å virke, i tillegg til å kunne håndtere alle konkurransene, påmelding, resultatservice, ranking, sammenligning mellom medlemmer, historiske oversikter og mye mer. Det vil også gi mange nye muligheter. Ønsket er å gi våre klubber et godt tilbud som forenkler hverdagen og vår idrett, og forbedre og utnytte potensialet bedre enn det vi kan med dagens system, forklarer Dag Olav Rønning, administrasjonskonsulent i NSF.

Vi er veldig fornøyd med både fremdrift og kontakten Rubic har med oss i prosjektet. De følger planene som er satt, og jeg har stor tro på at vi får et bra produkt og at det står klart i tide. Kommunikasjonen er optimal med begge parter. Med det nye systemet i gang tenker jeg at vi oppnår gode effekter, får mer korrekt informasjon og øker datakvaliteten. Alt dette gir en positiv effekt til både klubbene og forbundet – og mer tid til å holde på med idretten, fortsetter Kenneth Eikenes, leder av anleggsutvalget, med ansvar for støttesystemer til idrett.

Ambisiøst prosjekt

Det gamle systemet stenges ned ved årsskiftet, før det må alt være klart. Det er en omfattende jobb med knapp tid.

Først og fremst er dette en stor anerkjennelse for det vi driver med at vi nå har fått et stort særforbund og 35.000 nye medlemmer i systemet vårt. Det gir oss mulighet til å vokse i en urolig tid, og nylig ansatte vi to nye for å ha kapasitet til alt som skal gjøres. Utviklingsprosessen vi nå er inne i med NSF gir oss mye ny kompetanse, som igjen legger til rette for at vi kan håndtere flere særforbund, fortsetter Anders Retterås, daglig leder i Rubic, som er trygg på at de skal få alt ferdig i god tid før fristen.

Dette er Rubic

Jobbe tett med kunde

Rubic har siden oppstarten hatt et samarbeid med Abaris Consulting.
De utviklet den første versjonen av det som skulle bli Rubic medlem i 2014.
Også på dette prosjektet har partene samarbeidet tett. 

Dette er et viktig prosjekt for oss, og et stort prosjekt. Det er akkurat dette vi liker å holde på med. Vi gjorde tidligere en lignende jobb for Norsk Selskap for Fotografi. De erfaringene vi høstet der tok vi med oss videre inn i dette prosjektet og utviklet nye strukturer som støtter idrettens parallelle organisasjonsstruktur i forhold til klubb, medlem og forbund, krets og gren. Samtidig har vi et godt og tett samarbeid med Rubic i bunn, der vi jobber sammen som ett team, som kommer kunden til gode, utdyper Lars Tungen, daglig leder i Abaris.

De tar utgangspunkt i Rubic medlemssystem og lager utvidelser som skal håndtere alle årlige konkurranser, påmelding, resultatservice og mye mer. Et system tilpasset skytterforbundets reglement og bruk.

En kritisk suksessfaktor er å jobbe tett med kunden, noe som gjør oss smidige, der vi kan snu oss raskt, skifte prioriteringer der det er behov for det og spisse arbeidet mot kritiske utfordringer. Det gir også bedre budsjettbruk. Skytterforbundet er meget dyktige og proffe, og kanskje den beste kunden vi kunne hatt på dette prosjektet. De sitter med mye kompetanse, noe som gjør kommunikasjon enkel, legger Tungen til før Rønning avslutter;

Det har vært veldig bra kommunikasjon fra første stund, det var en av grunnene til at vi valgte dem. Rubic skjønte vårt behov og la fram et opplegg som ivaretok det vi spurte om. Det var en stor fordel at de kjente idretten, og hadde god kunnskap om hvilke behov idretten har. Vi følte at de snakket samme språk som oss.

Rubic med godkjent NIF-integrasjon

Et system tilpasset forbundet og brukernes behov vil gjøre organisasjonen mer effektiv, samtidig som man sparer både penger og tid – og dermed frigi mer tid til aktivitet.

Siste fra blogg

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Kom i gang

RUBIC har hjulpet over tusen organisasjoner og deres medlemmer til en enklere hverdag. Få mer tid til aktivitet – prøv RUBIC uten forpliktelser

Del denne artikkelen

Friskis&Svettis Norge

Vi i Rubic er stolte og veldig fornøyde med at Friskis&Svettis har valgt Rubic sine løsninger for fremtiden. Større fokus på medlem og forenkling av driften

Les mer »

Jeg ønsker å bli mer effektiv

Book et møte med en av våre produktspesialister som vil hjelpe dere med å bli mer effektiv. Dette møte er helt uforpliktende

Prøv Gratis

Prøv Rubic helt uforpliktende for å se om RUBIC kan hjelpe dere til å spare tid og få mer kontroll på medlemmene.

“Drift smartere, øk inntektene og frigjør tid til bedre aktivitet”

Rubic AS skal være best på å hjelpe foreninger til å:

  • Drive profesjonelt
  • Yte god service til medlemmene
  • Frigjøre mest mulig tid hos administrasjon
  • Sørge for god kommunikasjon mellom grupper og medlemmer